Sunday, September 16

එක් සත්‍ය කථාවක්...



සියලු දෙනාගෙන් අවසරයි!!


  කියන්නට යන්නේ ආශ්චර්‍යවත් ශ්‍රී ලංකාවේ බහුතරයකට නෙලැබුණු නමුත් අපිට ලැබුණු එක් උත්තරීතර නම්බු නාමයක් ගැනයි.
                                   

 අතීත කතාව.....

.
    වර්ෂ 2010 ක් වූ අගෝස්තු මස මැද බාගයේ (දවසක් මතක නෑ.අමතක කළා) එක් සුන්දර උදෑසනක කදුරුදූවේ අපගේ නිවස.....

    "මයේ පුතාට තුනුරුවන් සරණයි"

කිරිබත් කැබැල්ලක් මගේ කටට දැමූ ඈ කිව් වචන නම් මට තාමත් මතකයි.මුහුණ පුරා සිනහව රදවා මගේ මුළු මුහුණම සිපගත් ඈ මාගේ අම්මා ය.ඒ සුන්දර උදෑසනේ එක් ගමනක් යාමටයි ලැහැස්තිය.

  "විභාගෙ හොදට ලියපන්.අනුන්ගෙන් බලන්නෙ එහෙම නෑ.හ්ම් හ්ම් බුදු සරණයි!!" 

ඔය තාත්තා ය.ඒ සුමිහිරි වදන් පෙළ පිටවූයේ මා ඔහුට නමස්කාර කළ පසු ය. 
විභාගයට යන අතර මගදී මා කළේ පෝන් එකෙන් NFS ගැසීම ය.අහ් මම මේ යන්නෙ උ/පෙ පළවෙනි පාර ලියන්න.මේක ඉතින් පළවෙනි පාර වැඩි දෙනා කරන්නෙ ජොලියට නෙව.මාත් උන්ගෙන් එකෙක්.
කොහොම හරි ඉතින් මාත් ගිහින් දන්න විදියට සේරම ලියල ගෙදර එනව.

  "කොහොමද පුතේ විභාගෙ ලේසිද?"

 "අපෝ අමාරුයි අම්මෙ."

 "හ්ම් හ්ම් හැමදාම ඉතින් ඔය බණේ තමා.මම අල්ල ගන්නම්කෝ"

විභාගයත් ලිව්වේ ය. ඇති වැඩකුත් නැත.ඊට පස්සෙ දැහැමෙන් සෙමෙන් කාලයක් ගෙවුණි.

.............................FOUR MONTHS LATER............................

රත් වුණ දවසක් හිටි හැටියේම.  ් දමලා ය. වාව්!! දැක්ක ගමන් ප්‍රතිඵලය, මට මතක් උනේ වාව්!!
කොමසාරිස් මාම මාව ස(ර්)ප්රයිස් කරල. මට B තුනක්ම දීල. ලස්සන ලයිට් කණුවකුත් එක්ක.කලා අංශයෙන් විභාගෙ කොළේ. සිංහල , තර්ක ශාස්ත්‍රය , දේශපාලන විද්‍යාව. ලයිට් කණුව ගැන නම් ඉතින් අහන්න එපා.ඔන්න පළවෙනි පාර මම දිස්ත්‍රික්කෙන් 1311 හරි සතුටුයි මට. තටිල් මාමාගෙ පැත්තෙන් 0.9 ක් ද කොහේ.අපේ පංතියේ හිටිය නීති විද්‍යාලෙට තේරුණ අයත්. උන් උඩ පනිනව.ඒ වූණාට මට උන්ට වඩා හැපි.ඔන්න කොල්ලට උ/පෙ බොක්කට වැදුනා.

                                                  

පළවෙනි පාර ආතල් එකට කරල "බී" තුනක්. කික් එකක් ආව හද පතුලෙන්ම.බැස්ස බොක්කෙන්ම දෙවෙනි සැරෙ නීති විද්‍යාලෙ ගොහින් පස්ස බලනව කියල.අහ් අපේ අම්ම ඉතින් හාවක් හූවක් නැහැ.කොල්ල අම්ම හිතුවට වඩා අරගෙන තිබුණනේ.

තාමත් මේ දිවයන්නෙ අතීත කතාව තමයි.
නමුත් ්.

සංවිධායක භවතුන්ගෙ පණිවිඩ කිහිපයකට මොහොතක් ප්‍රධාන පාලක මැදිරියට..

අනුරපාල හෙට්ටිගේ.රිච්මන්ඩ් එකේ තර්කශාස්ත්‍රය කළේ.ඔළුවෙ ඉදන් කකුල් දෙකට යනකම් තර්කය.

                       " ළමායි අපි සංවාක්‍ය තර්කයක් අරන් බලමු.."

             "                    සියලු මිනිසුන් මැරෙන සුළුය
                                  ඇරිස්ටොටල් මිනිසෙකි.
                 එමනිසා     ඇරිස්ටෝටල් මැරෙනසුළුය."

කටේ තියෙන්නෙම ඔය වගේ තර්කම තම යි.ඇත්තම කිවුවොත් ඉහින් කනින් ලොජික් බේරෙනව.

මේ ඉන්නෙ මගේ ලොජික් සර්.අනුරපාල හෙට්ටිගේ


ඇත්තම කියනවනම් මේ පෞද්ගලික පංතියෙදි.... ඒ පංතියට ආවෙ ළමයි විසිදෙක යි. ඒ අයගෙන් දාහතකට ම A සාමාර්ථ.හැමදාම සර් හිටියෙ අපි එක්ක.ඒකයි ළමයින්ට හරිගියේ.
ඒත් මට මේ සර් ට අමතරව තව ගුරෙක් හිටියා.ඌ, අපි පළවෙනි පාර ලියනකොට දෙවෙනි පාර ලියන්න පංතියට ආව.නම සුපුන් (රොබා) මගේ සහෝදරය (වගේ) එයත් මට ලොජික් කියල දුන්න.නෑ ඌ මට පෙව්ව.සමහර දවසට උදේ තුනත් පහුවෙනකම් ඌ අපි දෙන්නෙකුට(මම යි, වේදිස යි) ලොජික් පෙව්ව.ඒකෙන් තමයි අපි දෙවෙනි පාර ගොඩගියේ.

සුසිත පතිරණ.. සිංහල කළේ.මේ සර් නම් රිච්මන්ඩ් නෙවෙයි.පොල්පගොඩ ඉස්කොලෙ.පොඩි ඉස්කොලයක්.හැබැයි මිනිහ ලොකු යි. සර් සිංහල ඉගෙන ගෙන තියෙන්නෙ සංස්කෘත යි පාලි යි ඉගෙන ගත්තට පස්සෙ.සිංහල ඉතින් වතුර වගේ.
(කට්ටියට හිනා ගියාද?සිංහල කථා කලාට සිංහල තව ගොඩක් දේ තියෙනව.)
අපිට ජීවිතය හදාගන්න වැඩිහරියක් ඔවදන් දුන්නෙ මේ සර් තමයි. ඒ පංතිය අපේ රංග මඩුවක් උනා.රසාස්වාදය,විචාරය,ව්‍යාකරණ,රචනා.පට්ට ඈ.සැළළිහිණිය, රාහුල හාමුදුරුවො අපිත් එක්ක තර්ක කරන තරමටම රසාස්වාද ලිව්ව.අපේ සර් ගහනව අඩුයි.බැනුම් තමයි. ඒවත් ඉතින් අහන් ඉන්න බැහැ.ශුද්ධ සිංහලම තමා.පංතියට පරක්කුවෙල එන ගැණු ළමයින්ට බනිනව.උන් ආයෙත් පරක්කුවුණේ නෑ කවදාවත්.ඒත් අපේ කොල්ලො කෙල්ලො පංතියේ හිටියෙ එකා වගේ.සර් කියන එව්වට බඩ පැලිල වමනෙ යනකම්ම කට්ටිය හිනා වෙවී නෝන්ඩි දානව.ඒත් පස්සෙ ඒව අමතක කරල දානව.ඒක තමයි අපිට සර් ඉගැන්නුවෙ.අපි ඒකාට එකා බෙක්කෙන්මයි හිටියෙ.ඒ තමයි මගේ අනිත් දෙවියො.

මේ ඉන්නෙ සුසිත පතිරණ සර්.මගේ සිංහල සර්



ධනංජය විතානගේ.රිච්මන්ඩි එකේ දේශපාලන විද්‍යාව ආචාර්‍යය.සිරා මොළයක්.පොඩ්ඩක් පොඩි යි.ඒත් දැනුම අතින් විශාල යි.මට පොඩඩ්ඩක් බෝරිං සබ්ජක්ට් එකක් උනාට සර් කියල දෙන කොට අහගෙන ඉන්න ආස යි.අපි ගොඩක් දේවල් පංතියේදී කතාකරනව.නූතන දේශපාලනය,නූතන ඇමති මණ්ඩලය,ලංකාවේ ඉරණම, යුද්ධය,මර්වින් සිල්ව,අනර්කලී මේ හැම දෙයක් ගැනම.පංතිය නිකන් පාර්ලිමේන්තුව වගේ.කොයිවෙලේ බැලුවත් සද්දෙ.ඉස්කොලෙත් එහෙමයි.පෞද්ගලික පංතියෙත් එහෙමයි.සර් ගෙ නෝට් එකේ දිග.පාඩමේ හැම දෙයක්ම නෝට් එකේ.ඒක සම්පූර්ණ පාඩම් කළා නම් අපි කොහොමත් ගොඩ.එතුම යතාර්ථවාදී ලෙස දේශපාලනය කතාකරන සුපිරි චින්තකයෙක්.

මේ ඉන්නෙ එතුම තමයි.ධනංජය විතානගේ.මගේ දේ.වි. සර්




නැවතත් මම ඔබත් සමග එක් වෙනව

අපි කොහෙද හිටියෙ.... ආ ඔව්. ඉතින් මට දැන් උ/පෙ බොක්කට වැදුනනේ.ඔන්න මම ප්‍රතිපල දැකපුදවසෙ ඉදල පාඩම් කළා. නැතිවෙන්න.ඔහොම පාඩම් කරල(අර උඩ ඇඩ් වල කිව්වෙ ඒ විදියට)ලොජික් පාස් පේපර්ස් කළා.සිංහල පොලිටිකල් හැම එකක්ම කළා.ඒත් ලකුණු පොඩ්ඩක් මදි වුනේ පොලිටිකල් වලට.මොනව කරන්නද මම උත්සහ කළා.

කොල්ල දැන් විභාගෙට ලේස්තියි.
                      







ආගම දහම සිහිකරන් අම්මට තාත්තට වැදල එදා වගේ අගෝස්තු මාසේ (ඔව් 2011) එක් සුන්දර උදෑසනක කප්පරක් බලාපොරොත්තු පොදි බැදගෙන ගියා ලියන්න උ/පෙ. පාඩම් කළා වගේ දුන්න ඇට්ටි හැපෙන්න.ඒත් දේශපාලනේ ලියනකොට මට මොකක් ද උනා.දෙයියනේ මට අත්‍යවශ්‍යය දිනයන් හා වර්ෂයන් පටලැවුන.කාට කියන්නද? මොනවකරන්නද. ඉස්සෙල්ලම හිතට එන ඒව ලිව්ව.වැඩිපුර හිතුවොත් ටැපලෙන නිසා.කොහොමින් කොහොම හරි විභාගෙ ලිව්ව.වෙනදට වඩා හරිම සතුටක් ආව.

සැදී පැහැදී ප්‍රතිපල( ්) පැමිණෙන තුරු බලන් හිටියා.අහ් අළුත් වැඩක්. මාසෙන් ප්‍රතිපල දෙන්න ආඩම්බරකාර තාත්තා ප්‍රමුඛ ඔහුගේ සුවච කීකරු ගෝලයන් බල්ලන් හා සමාගම තීරණය කරල.මරු වැඩේ ඈ ඇඩෙනව.අපිත් ඉතින් බලාන හිටිය ් එනකන්.

වර්ථමාණ කතාව


ඔන්න දවස ආව.හරියටම දෙසැම්බර් 24 මධ්‍යම රාත්‍රියේ..කොමා මාමා ගේ පණිවිඩයෙන් පසු.බැලුවෙමි දැක්කෙමි. ්. ලස්සනයි.
A දෙකකුයි  C එකකුයි    වටකුරු S එකකුයි
හපෝයි.. පොලිටිකල් C. අවුලක් නෑ... කොල්ල දිස්ත්‍රික්කෙන් 366... ඉසෙඩ් එක 1.4 කොල්ලට රජ මගුල්.

අයියෝ මොකක් ද වැරදිලා ලු.උදේ කියනව එහෙම.අයියෝ!!ආයෙත් හදනවාලු. මේ සේරම අලුත් සිලබස් හින්දනේ.. හයියෝ මාගෙ හීනේ..

ඔන්න හදල ආව... ්... ලස්සනයි ඒ පාර කොල්ල දිස්ත්‍රික්කෙන් 556... ඉසෙඩ් එක එහෙමම යි...

දවස් කිහිපයකට පසු......

සමහරුන්ට අසාධාරණ යි. සිසුන් නඩු මගට.. අයියෝ මේ මොකද වෙන්නේ...... නඩුවෙ තීන්දුව දෙනකන්.. විද්‍යපීඨ ඇප්ලිකේෂන් එකත් පුරවන් ් එනකන් තුන්වෙනි සැරේටත් බලන් සිටිමින්... හූල්ලමින්..


ආවා ආවා වා
   
ලොල් ය පී ය... කොල්ලට කෙලවිලා ය. දිස්ත්‍රික්කෙන් 1067 ය. කොල්ලට ඉසෙඩ් එක කොකං පාලා ය. ඒ මගුල 1.0 වෙලා ය.අයියෝ!!
 හිත හදාගත්තෙමි. තවමත් තැන තැන කසුකුසු ය. මගේ සිහින බොදවී ගොසින් ය. දැන්ම STF SI කාල වරෙන් කියල.

අයියෝ මෙන්න තව නඩුවක්.. තව තීන්දුවක්.. පරණ අළුත් වෙන වෙනම හදලලු..... අයියෝ ආයේත්!!! 

පහුගිය දවසක ආයෙත් ගියා කෙහෙල්මල් වෙබ් පිටුවට.. දෙයියනේ මේ මොකද වෙලා තියෙන්නෙ..

ජයග්‍රාහී හතරවන ප්‍රතිඵලය

 ඔය පේජ් එකේ උඩින්ම සිරික්කිය දාන කෙල්ලන් නොවේනම් මගේ මොනිටරය මෙලහකට කුඩු පට්ටම් වී අපේ කුණු ගොඩේ ය.


කෙසේ වෙතත් බණ්ඩේ මාමාගේ ගොන් වැඩ වලින් අපිට නම්බු නාමයක් ලැබී අවසන් ය.

 අප උසස් පෙළ ප්‍රතිඵල හතරක හිමිකරවෝ ය. 

එය මට අස්වැසිල්ලකි. මොනව නැතත් අප ඉතිහාස ගතවන සිසුන් පිරිසක් ය.එදා මෙදා තුර ශ්‍රී ලංකා විභාග ඉතිහාසයේ නොමැකෙන සංධිස්ථානයක් ය.ඇත්තටම කැම්පස් ඩිග්‍රීයකට වඩා මට මෙම නම්බු නාමය උතුම් ය.මන්ද එය මට හා මෙම නම්බු නාමය හිමිවූ මාගේ සහොදර සහෝදරියන්ට ලැබුනේ බොහෝ දුෂ්කර වූ කටුක වූ බාධාවන් මැද ය.




NVScreations

13 comments:

  1. ඇත්තටම මල්ලී උඔලා ඉතිහාස ගත වෙනවා......

    ReplyDelete
  2. මටත් මෙ පරිප්පුවම තමා බන්

    ReplyDelete
  3. දුක හිතෙන සීන් එකක් බොල
    මුන් මේ සෙල්ලම් කරන්නේ උබලාගේ අධ්‍යපනය එක්ක නෙව

    ReplyDelete
    Replies
    1. අනේ උන් පොඩි උන් නෙ අයියෙ..... උන්ගෙ ආසාවනේ

      Delete
  4. අනේ මන්දා.. එපා වෙනවා නේ..

    ReplyDelete
  5. අනේ මන්ද..අපිටත් පිස්සු හැදෙනවා දැන් තව ටික දවසකින්.

    ReplyDelete
  6. මොනවා නැතත් ඉතිහාස ගත උනානේ නේද?

    ReplyDelete
    Replies
    1. අනිවා!! ආඩම්බරයි නෙව හි හී

      Delete

ඇවිල්ල නිකම්ම බලල යන්න එපා.අදහසකුත් දාල යන්න.මොකද ඔයාගෙ අදහස මට ගොඩක් වටීවි මගේ වැරදි තියෙනම් හදාගන්න.ඒ නැති වුනත් ඔයාගේ අදහස මගේ හිත සතුටු කරාවී.මගේ පෝස්ට් ගැන ඔයාලගේ අදහස් දැනගන්න මම ගොඩාක් කැමතියි!!

පොහොය දා ...

සුපිපි වන මල් පොකුරු අතරින් හිරු උදාවන පෝහෝ දා....... නිමල බුදු බණ අසනු බැතියෙන් සිතෙහි සරදම් ඉවතලා....... හදේ ඉපැදුනු අරුත...